BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jumaat, 7 Disember 2012

MeNghamPiRi pENutuP 2012

LEBIH & KURANG KANAK-KANAK PADA PENGHUJUNG TAHUN "STANDARD".....


       Sebagai pengusaha, kita tak boleh nak salahkan parent if diaorang nak berhentikan anak2 diaorang dari taska...mungkin diaorang ada altenatif lain yang dapat mengurangkan beban kewangan diaorang@mungkin diaorang nak jaga sendiri kan....
       By the way, kita boleh tarik parent lain untuk percaya pada kemampuan & kelebihan taska kita untuk anak2 diaorang, betul tak?/ Macam mana dengan parent yang lama? Adakah kita akan biarkan mereka stop anak2 mereka@macam mana?? Pada saya,itu hak mereka kalau itu yang mereka nak,betul tak.. Tugas kita just cuba pujuk parent tu & anak2 diaorang supaya mereka still stay kat taska kita lagi..
       Dengan cara?? [terpulang dengan pihak taska,cikgu2 & kawan2 kanak2 tue...] Sebenarnya tu satu psikologi kita jugak nak fikir macam mana..Baru la orang cakap kita nie orang yang kreatif...Taska,tadika,pra-sekolah,pasti,tabika semuanya berkait rapat dengan kanak2...So apa yang terbaik untuk kanak2 peringkat nie?? Pendidikan yang kreatif,inovatif,ceria,enjoy adalah jalan yang terbaik untuk menarik minat kanak-kanak itu sendiri..  
       What if kalau parent yang lama nak letak balik ngan kita, perlu ke kita halang dia@terima dengan hati yang terbuka?? Yes! perlu terima dengan hati yang terbuka...Tu tandanya perkhidmatan kita masih diperlukan untuk perkembangan anak diaorang...Apa yang penting, kita terus tingkatkan apa yang terbaik untuk kanak-kanak..
        Jika kanak-kanak berkurangan,kita tak patut terus hentikan perkhidmatan kita untuk ibubapa yang masih memerlukan perkhidmatan kita...Sebab, rezeki ada di mana2 saja...Yang penting teruskan saja apa yang telah kita perjuangkan selama nie...Paling penting kita tidak menindas staf yang banyak membantu kita...Dan staf,perlulah menghargai peluang yang diberi oleh majikan. Kita sama-sama perjuangkan di dalam bidang yang sama tanpa memikirkan wang ringgit semata-mata...Kelak, kita semua akan sama-sama berjaya mencapai tahap pendidikan awal kanak-kanak yang cemerlang dan berwawasan tinggi dalam menghasilkan kanak-kanak penentu masa depan negara gemilang,cemerlang & terbilang.